Care au fost companiile care au investit milioane de euro in publicitate in 2012, dar si publicatiile, radiourile si site-urile web care au avut cele mai mari incasari, intr-o analiza realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Conform studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru Presa Scrisa, Radio, Online si OOH realizat de BRAT in anul 2012 publicitatea totala pentru cele 4 medii monitorizata in cadrul MIP a fost de aproximativ 656 milioane euro (valoare ratecard).
Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.
Mica publicitate constituie aproximativ 4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile pro-bono au insumat aproximativ 6%.
Proiectele realizate cu fonduri europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de EURO pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.
Analizele urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate (ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.
Evolutia lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi analizata in graficul de mai jos:
Principalele sectoare de activitate care au investit in publicitate in 2012 pot fi vizualizate in tabelul de mai jos. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ 53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.
Fiecare dintre cele 10 sectoare de activitate din topul clasamentului au utilizat cele 4 medii in comunicarea lor, astfel:
@N