Provenienţa produselor alimentare este unul dintre criteriile pe care consumatorii le folosesc când cumpără alimente. Acesta este rezultatul unui studiu privind etichetarea produselor în ceea ce priveşte provenienţa, studiu prezentat astăzi în Bruxelles de Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC). Studiul s-a desfăşurat în Suedia, Franţa, Polonia şi Austria şi a avut ca scop obţinerea unor informaţii privind părerea consumatorilor asupra etichetării tării de origine a produselor alimentare.
Studiul a confirmat datele prezentate de Eurobarometrul realizat de Comisia Europeană, date din care rezultă că 70% dintre consumatori consideră importantă originea produselor alimentare în alegerea lor.
De asemenea rezultatele studiului arată că majoritatea cumpărătorilor doresc să cunoască ţara de origine a alimentelor, doar 10% dintre aceştia au indicat că ar prefera sau ar fi mulţumiţi doar cu indicarea „EU” sau „non – EU” a alimentelor.
6 din 10 respondenţi ai studiului doresc să cunoască atât ţara unde alimentele au fost procesate dar şi ţara de origine a produselor primare (ingredientele) , ţara unde au fost crescute sau cultivate. Aceste indicaţii de origine a alimentelor ar elimina actuala practică, cum ar fi etichetarea unor cârnaţi ca fiind produşi în Marea Britanie în timp ce carnea de porc din compoziţia lor provine din Danemarca.
Cu această ocazie domnul Costel Stanciu, preşedinte al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, a adăugat: “Ţara de origine a alimentelor este o indicaţie considerată importantă şi de consumatorii din România atunci când cumpără un aliment.Nu este greu să ne amintim haosul creat în perioadele “bolii vacii nebune”, a “gripei aviare” sau a “gripei porcine” când consumatorii au preferat să nu mai cumpere carne sau produse procesate din carne pentru că nu aveau certitudinea originii