Fondul Monetar Internațional (FMI) i-a impus României să-și privatizeze companiile de stat până la sfârșitul lunii aprilie. Însă respectarea cerințelor FMI ar putea duce la pierderea a zeci de milioane de euro, susține analistului economic Ionel Blănculescu.
Acesta opinează că termenul stabilit de FMI pentru privatizarea și listarea companiilor de stat este realist, dar analistul este împotriva procesului. Blănculescu a declarat că, în 2-3 luni, statul ar putea îndeplini cerințele FMI numai pentru pachetele minoritare, cu toate că nu este o măsură potrivită, pentru că prețurile sunt scăzute.
„Ar trebui să mai așteptăm până în 2015-2018 și atunci să țintim să câștigăm bani, dar ar trebui să ne consolidam un capital de stat”, a declarat econo-mistul. Analistul susține că 2013 nu este un moment propice pentru vânzare sau listarea companiilor de stat. Blănculescu argumentează că Transelectrica a avut, în 2012, un preț de pornire de 45 de lei/acțiune, iar în prezent s-a ajuns la 12 lei/acțiune. Blănculescu a precizat că prețurile joase au dus la amânarea privatizării Transelectrica, Transgaz, dar și CFR Marfă. Ionel Blănculescu a ținut să sublinieze că privatizarea CFR Marfă ”ar fi una din marile gafe pe care statul le-ar produce”. În opinia analistului, înainte de a privatiza CFR Marfă, ar trebui încercată soluția unui manager privat, care să încerce eficientizarea companiei. “Operatorul privat care o va cumpăra, o va pune pe profit imediat. Este normal să fie așa. CFR Marfă este aproape o formă de monopol”, a afirmat economistul.
Ionel Blănculescu este de părere că motivul pentru care FMI impune României privatizarea companiilor de stat este acela de a introduce elementul privat în respectivele companii”, a spus Blănculescu.
Fondul Monetar Internațional (FMI) i-a impus României să-și privatizeze companiile de stat până la sfârșitul lunii aprilie. Î