Din taxa de protecție civilă a fost achiziționată o centrală de alarmare. Investiția reprezintă cea mai mare cheltuială făcută de SVSU Roman anul trecut.
Municipiul Roman dispune de un sistem modern de alarmare în caz de situații de urgență, ca urmare a unei investiții efectuate în 2012. Anul trecut, taxa de protecție civilă a însemnat un buget de 170.000 lei pentru Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Roman. Cele mai mari trei cheltuieli au fost cu achiziționarea centralei de alarmare, care a scos din bugetul local 81.635 lei, cu achiziționarea și montarea de hidranți stradali, care au costat 28.000 lei, și cu întreținerea sirenelor electrice din sistemul public de alarmare, operațiune care a costat 8.000 lei. Centrala de alarmare achiziționată în 2012 este de ultimă generație și înlocuiește o centrală veche de mai bine de 40 de ani, care a cedat din cauza uzurii în timp. Noua centrală de alarmare permite pornirea sirenelor individiual, în funcție de amploarea unei situații de urgență, având în vedere că o sirenă poate fi auzită pe o distanță de cel mult 1,2 kilometri. Acestea pot fi activate și prin telefonul mobil, dacă se cunosc codurile de acces.
Dacă unele activități au putut fi realizate de cei doi salariați ai SVSU Roman, pentru cele 12 situații meteo deosebite, dar și pentru a interveni în unele dintre cele 107 situații de urgență, s-a apelat și la cei 63 de voluntari înregistrați în organigrama SVSU Roman. “În anul 2012, SVSU Roman a intervenit în 107 cazuri, a efectuat 194 de controale specifice și a asigurat permanența pe timpul avertizărilor meteo în 12 situații. De asemenea, a fost efectuat un amplu exercițiu de alarmare publică pe tema unui cutremur cu efecte devastatoare, Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență și Prefectura Neamț apreciind și felicitând Comitetul Local pentru Situații de Urgență pe