Scris de Alin Gherasim - ARAD. Primul pas pentru ca Aeroportul Arad să devină total funcţional a fost realizat: balizajul a fost mutat cu 180 de metri şi a devenit util sută la sută.
„A fost nevoie de repoziţionarea balizajului din cauza autostrăzii care trece în apropierea pistei de aterizare. Lucrarea, care a costat aproape 2,5 milioane de lei, a fost finanţată de Romatsa”, a declarat Dan Bălăcel, directorul aerogării. Doar că acesta este numai primul pas pentru ca aeroportul să fie în regulă din toate punctele de vedere. Următoarea lucrare care vizează aerogara noastră este reamplasarea unui sistem automat de aterizare, un instrument ajutător care le permite avioanelor să aterizeze şi în condiţii de ceaţă şi de vizibilitate scăzută. „La fel ca şi în cazul balizajului, acest sistem trebuie mutat 180 de metri faţă de poziţia actuală şi aliniat cu balizajul. Procedura de achiziţie a fost demarată deja, dar dosarul a fost restituit Romatsa pentru completări. Oricum, banii pentru lucrare există, achiziţiile au demarat, este doar o chestiune de timp până când mutarea sistemului va începe”, a completat Bălăcel.O nouă problemă
Dacă aceste două nereguli sunt pe cale de a fi rezolvate în totalitate, se pare că o altă problemă ar putea pune în pericol funcţionarea aerogării. Într-un comunicat de presă emis de către reprezentanţii Aeroportului Arad, cu litere mari şi îngroşate, se specifică faptul că „este strict necesară prelungirea pistei pe direcţia 09 (vest) deoarece, prin decalarea pragului 27 cu 180 de metri, distanţa disponibilă la aterizare este doar 1820 de metri, la limită pentru aeronava Airbus A320 care operează acum pe aeroport”. Ca atare, cel mai probabil, urmează o nouă solicitare către Romatsa prin care se vor cere fonduri şi pentru prelungirea pistei.În proces
Prezent la inaugurarea noului balizaj, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicola