Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
PROIECTUL ORDONANŢEI PENTRU TIMBRUL DE MEDIU
Astfel, pentru o maşină Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricată în 2012, taxa de plătit va scădea de la 164 euro la 119 euro, în timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa va creşte de la 147 euro la 264 euro.
Alte exemple de reduceri de taxe pentru maşinile Euro 5 fabricate anul trecut sunt: Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2, - de la 164 euro la 154 euro;VW Golf 6 1598cmc, 107 CO2 -de la 163 euro la 55 euro;Dacia Duster 1461 cmc, emisie 126/130/137 CO2, - de la 163 euro la 116 euro;Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2 - de la 150 euro la 85 euro;Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2 - de la 163 euro la 85 euro;Ford Fiesta 1250cmc, 129 CO2 - de la 133 euro la 105 euro;Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2 -de la 145 euro la 103 euro;Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2 -de la 163 euro la 56 euro.
Pentru Dacia Logan 1149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicată în creştere, de la 73 euro la 107 euro.
Pentru maşinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa creşte în majoritatea cazurilor: VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro;Ford Focus 1560 cmc, 12