Din ce în ce mai mulţi români utilizează internetul. În 2012, ponderea românilor de peste 15 ani care accesează internetul a crescut cu 8% peste nivelul din 2010. O creştere chiar mai mare, de 11%, a fost înregistrată în rândul românilor care locuiesc în mediul rural, arată un studiu al companiei de cercetare a pieţei GfK, prezentat de Mediafax.
"Mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală", se arată în studiul GfK.
În mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6,7% faţă de 2010. Cea mai mare rată de penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
Procentul femeilor care utilizează internetul a avut un avans mai mare decât cel al bărbaţilor.
"În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", se mai arată în studiu.
În ceea ce priveşte grupele de vârstă, internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani.
"Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani", se spune în studiu.
Raportul mai arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.
"Apariţia gadgeturilor, expansiu