Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită.
Aceasta conduce la o creştere în medie, de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3, dar vor fi şi situaţii în care această creştere poate ajunge şi la 80%.
De asemenea, se va aplica o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1şsi non-euro. Conform noii formule de calcul, suma de plata va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru mşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Exemple:
- La o maşină non-euro, o Dacie din 1995: taxa actuală este de 3321 euro, iar timbrul de mediu va fi de 360 euro.
- La o Dacia Supernova, Euro 2, din 2001: taxa actuală este de 1593 euro, iar timbrul de mediu va fi de 684 euro.
- La un Opel Astra, Euro 4, din 2002: taxa actuală este de 285 euro, iar timbrul de mediu va creste la 455 euro.
- La un Volkswagen din 2001-2003, Euro 4, taxa este de 147 euro, iar timbrul va fi de 264 de euro.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare, actuala taxă auto.
In cazul maşinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astf