În ultimii trei ani, procentul internauţilor români, cu vârste de peste 15 ani, a crescut cu 8,4%
“Şi ce faci când nu stai pe Facebook? Mă dau pe net!”, glumesc nişte liceeni în staţia de autobuz. Gluma-i bună, actuală, confirmată şi de ultimele studii de piaţă: aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani folosesc internetul. Pentru celelalte grupe de vârstă, gradul de utilizarea a internetului arată: 71% pentru 25- 34 ani şi 62% pentru 35 - 44 ani, arată studiul realizat de GfK România. Este interesant de semnalat cum cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.
Atunci când se referă la educaţie, raportul arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.
În ceea ce priveşte comparaţie pe sexe, procentul femeilor care utilizează internetul cunoaşte o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor. În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.
Şi mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală. În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010. Cea mai mare penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
Ce lipseşte din sondaj
Datele au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 şi 2012, find reprezentative la nivel naţional pentru persoanele c