Ceea ce la finele anului trecut se anunţa a fi un simplu zvon, şi anume mutarea celui mai mare festival de muzică din România de la Târgu-Mureş la Cluj-Napoca, se adevereşte pe zi ce trece, pe măsură ce apar noi dovezi ale faptului că organizatorii abia aşteptau să găsească o soluţie pentru salvarea festivalului.
Se pare că SC Sziget Management SRL, una dintre firmele care sunt implicate în organizarea Festivalului Peninsula, a cerut deschiderea procedurii de insolvenţă la Tribunalul Comercial din Cluj-Napoca, fapt ce atestă dificultăţile financiare ale organizatorilor festivalului şi, totodată, dorinţa acestora de mutare a Peninsulei în altă parte, unde ar putea beneficia de câştiguri mai mari. Tribunalul a admis cererea societăpţii şi a iniţiat procedura de intrare în insolvenţă. 27 ianuarie este termenul stabilit de instanţă pentru verificarea creanţelor firmei, care trebuie să se ocupe de întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor până în dara de 7 februarie.
Potrivit Ministerului Finanţelor Publice, SC Sziget Management SRL a înregistrat în 2011 datorii de 2.573.730 de lei şi pierderi de 454.170 de lei, cu o cifră de afaceri de 2.391.942 de lei. În aceste condiţii, e lesne de înţeles că festivalul nu mai putea rezista mult timp la Târgu-Mureş, chiar dacă organizatorii spun că brandul Peninsula nu e deţinut doar de Sziget Management, ci şi de unele persoane fizice.
Problemele financiare ale Sziget Management par să-i fi obligat pe organizatori să aleagă un alt oraş pentru ediţia din 2013 a Peninsulei, favorit fiind Clujul. În războiul pentru organizarea festivalului, Clujul se bazează pe condiţiile financiare mai bune de care dispune oraşul şi prin infrastructura turistică superioară. În plus, Clujul va fi Capitală Europeană a Tineretului în 2015, iar Peninsula ar putea reprezenta un brand al oraşului pe