Un volum intitulat „Sergiu Celibidache, un fenomen muzical al secolului al XX-lea.
O privire monografică” a apărut de ceva timp în peisajul editorial românesc. Publicată la prestigioasa editură Muzicală din Bucureşti, cartea scoate la lumină o mai veche preocupare a autorului, muzicianul Robert Daniel Rădoiaş, pentru activitatea muzicală şi pedagogică a lui Sergiu Celibidache:
„Interesul pentru abordarea acestui inepuizabil subiect de cercetare, personalitatea muzicală atât de complexă a Maestrului Sergiu Celibidache, a pornit ca urmare a absolvirii cursului de Fenomenologie muzicală, susţinut de profesorul Ilie Dumitraşcu, în cadrul disciplinelor constitutive ale studiilor masterale în Stilistică dirijorală, propuse de Facultatea de Muzică a Universităţii Transilvania din Braşov”. Este mărturisirea autorului din cuvântul înainte al celui de-al doilea volum al studiului.
Sergiu Celibidache, un fenomen muzical al secolului al XX-lea.
O privire monografică cuprinde informaţii detaliate legate de biografia şi cariera lui Sergiu Celibidache. De la anii petrecuţi în România, de la primii paşi în muzică şi până la activitatea pedagogică şi la clasificări ale tactului dirijoral elaborate de Sergiu Celibidache. Ultimele capitole sunt dedicate influenţelor fenomenologiei muzicale în activitatea componistică şi dirijorală muzicianului. Este amintit aici ataşamentul faţă de ideile lui Edmund Husserl şi ale lui Nicolai Hartmann.
Iată o scurtă declaraţie despre cartea „Sergiu Celibidache, un fenomen muzical al secolului al XX-lea. O privire monografică” a dirijorului Sabin Pautza, reprodusă pe coperta a IV-a a celui de-al doilea volum: „Construcţia bine proporţionată a cărţii, extrem de bogată în date, graţie unei documentări substanţiale însumând informaţii găsite în cărţi, studii, articole, cronici muzicale, interviuri despre Celibidache