Într-un interviu pentru „Adevărul“, umoristul Dan Mihăescu a povestit despre colaborarea sa cu marii actori români, despre calitatea umorului din perioada comunistă şi a menţionat relaţia specială pe care a avut-o cu Toma Caragiu.
Povestind despre cum s-a schimbat divertismentul românesc de la „Aşa-i în tenis“ şi până la textele realizate pentru Mihai Bendeac, artistul a explicat că scheciul care i-a făcut cunoscuţi pe el, pe Toma Caragiu şi pe Grigore Pop a fost „Omul cu Şopârla“.
„Scheciul ăsta a avut un destin ciudat. Am dat textul la viză şi un vicepreşedinte de Partid a zis că nu se aştepta de la un redactor al televiziunii să scrie ceva atât de vulgar“, a istorisit el.
„Slujba mea şi în calitate de regizor, nu doar de autor al scheciurilor era să îl pun în valoare pe Toma. Să se vadă fiecare expresie a lui, şi o geană dacă se mişca. Să arăt toate astea ca telespectatorul să priceapă unde bate“, a explicat umoristul, povestind că Toma Caragiu învăţa perfect textul.
„Cine mai face azi aşa ceva când există «Sfântul Prompter?». Actorul vine la filmare şi nici nu ştie ce joacă. Întreabă: «Eu cine sunt?» «Eşti valetul!», i se răspunde. Şi începe să curgă un text pe prompter, iar valetul citeşte: «Bună ziua, domnule Conte!»“.
Ani buni mai târziu, în 2009, regretul artistului era legat de dispariţia profesionalismului, de dictatura „Sfântului Prompter“ şi de scăderea audienţei.
Discutând despre colaborarea sa cu Mihai Bendeac, maestrul şi-a arătat aprecierea faţă de acesta din urmă şi l-a caracterizat ca pe un „excelent actor“, adăugând că încă există actori buni în ţară: „Ivaşcu, Bendeac, Cove, Medeea Marinescu, Anca Sigartău, Virginia Mirea…“.
Pe de altă parte, după căderea comunismului a putut vedea cum textele sale au devenit folclor:
„Am putut să văd cum scheciurile mele inerpretate de Caragiu au rămas în memoria oam