Comunicat Transportul rutier de pasageri se confrunta cu cea mai mare criza din ultimii 5 ani ca urmare a deciziei de suspendare a atribuirii traseelor si curselor judetene si interudetene.
In toamna anului trecut atat Ministerul Transporturilor cat si Ministerul Administratiei si Internelor au stabilit calendarul atribuirii, criteriile valabile pentru licitatia electronica precum si punctajul oferit firmelor participante, in acest sens fiind emise o serie de acte normative sub forma unor Ordine de Ministru.
In cadrul sedintelor de dialog social in care au fost dezbatute Ordinele in baza carora urma sa aiba loc licitatia electronica, Federatia Operatorilor Romani de Transport a atras atentia si a incercat sa modifice prevederile neprincipiale si fara baza legala insa din orgoliu si neprofesionalism factorii responsabili din cele doua ministere au insistat in a promova actele normative fara a tine cont de amendamente.
Pentru a se pregati de licitatie si a raspunde cerintelor din criteriile de punctaj, agentii economici din transportul de pasageri au facut un efort investitional la nivel national ce depaseste conform estimarilor FORT suma de 300 milioane de euro.
Leasing-uri si credite bancare, omologari de tip, clasificari, aer conditionat, recarosari, itp-uri si multe alte “bariere” birocratice au fost depasite rand pe rand de catre transportatorii ce se pregateau pentru licitatie insa instantele din Galati si Pitesti au suspendat aplicarea Ordinelor 1614/240/2012.
Extrem de grav este faptul ca decizia instantelor de judecata a fost cunoscuta de reprezentantii MAI si MTI inca din data de 18 decembrie fara insa ca cei responsabili sa miste vreun deget pentru a evita situatia actuala.
In momentul de fata investitiile transportatorilor sunt “in aer” iar cei responsabili aplica politica strutului lasand in ceata o int