Soluţiile identificate în urmă cu mai mult timp de experţi internaţionali ar urma să fie puse în practică la Iaşi.
Regia Autonomă de Transport Public din Iaşi, care merge în pierdere de ani întregi, ar putea fi transformată într-o societate comercială, fără datorii, având ca unic acţionar Consiliul Local Iaşi.
„O parte din RATP va prelua activitatea de transport şi se va constitui într-o nouă societate comercială. Aceasta din urmă nu va avea datorii, iar timp de trei ani ar urma să fie susţinută de către Consiliul Local. După ce va deveni profitabilă, noua societate se va desprinde de CL, urmând să administreze doar patrimoniul. Vechea societate, RATP, va rămâne cu datoriile, pe care va încerca să le achite în colaborare cu statul”, afirmau, în 2009, cei care au elaborat rapoartele referitoare la rentabilizarea RATP, citaţi de ziarulevenimentul.ro.
Transformarea regiei într-o societate comercială a reintrat în discuţie în contextul în care instituţia se află în imposibilitatea de a achita plăţile la care s-a angajat, acestea incluzând împrumuturile contractate pentru modernizarea infrastructurii şi a parcului auto.
„O societate fără datorii are cu totul alte perspective de dezvoltare. Un singur exemplu: din cauza datoriilor, RATP nu poate obţine împrumuturi pe care să le investească pentru modernizare. La fel stau lucrurile pe relaţia cu furnizorii de combustibili, care ne solicită să fim cu plăţile la zi. Este greu să facem faţă cheltuielilor, în condiţiile în care toate preţurile au crescut, iar noi am rămas cu tariful din 2010 la biletele de călătorie”, a declarat pentru Evenimentul Cristi Stoica, directorul adjunct al regiei.