Scris de Cristian Horgoș - Filarmonica Oradea a avut miercuri încă un invitat de talie europeană.
Întrebat cum sunt atraşi tinerii, în Germania, în sălile de concerte, violonistul Florin Paul ne-a răspuns astfel: „În Germania toţi copiii învaţă să cânte la un instrument muzical, la fel cum învaţă să înoate sau să pedaleze pe bicicletă. E ceva natural. În Germania de Est s-au păstrat şi şcolile de muzică. Iar în oraşele fostei Germanii de Vest sunt conservatoare particulare, un fel de şcoli populare de artă, unde copiii învaţă să cânte la instrumente la un cost absolut acceptabil. Şi eu am elevi la ore particulare, printre care şi un băiat de 16 ani chiar talentat. În zilele de azi e tot mai greu să găseşti un băiat atras de vioară”.
Ca atare, am mai fost curioşi cum a fost el însuşi atras de vioară, şi nu de alt instrument.
„Părinţii au cumpărat, cu mari sacrificii, pentru sora mea un pian care costa cam cât jumătate de casă. Am învăţat şi eu să cânt câte ceva la pian, impulsionat şi de mama care cânta foarte frumos din voce acompaniindu-se singură la claviatură. Dar într-o zi l-am surprins pe tata încercând să cânte la vioară o suită mai dificilă din Ciprian Porumbescu şi nu prea îi ieşea. I-am spus că vreau să încerc şi eu. Aveam ureche muzicală moştenită de la mama şi cunoşteam notele muzicale de la pian. S-a speriat când a văzut ce bine mi-a ieşit şi m-a dat imediat la profesor. Aşa a început totul”, şi-a amintit cu vădită plăcere Florin Paul.
Cât despre orchestra din Hamburg, unde activează, spune că e una de top din Germania, fiind întrecută doar de orchestrele din Berlin şi Munchen.Carte de vizită
Violonist virtuoz, cu o puternică personalitate, Florin Paul s-a impus în viaţa muzicală românească de la primele sale apariţii în public ca un talent neobişnuit.
Parcurge etapele desăvârşirii artistice îndrumat de profesori deosebiţi l