Consorţiul Spedition UMB – Tehnostrade a fost desemnat, din nou, câştigător al tronsonului Gilău – Nădăşel. În raport cu necesarul de cheltuieli pentru proiectul Autostrăzii Transilvania, Guvernul a alocat pentru 2013 o sumă insignifiantă.
Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevăzut anul acesta pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Aceasta în condiţiile în care numai datoriile către compania Bechtel - pentru lucrări executate şi nedecontate - se ridică la peste 130 de milioane de lei. În afară de datorii, Bechtel mai are încă de finalizat peste 32 de km de autostradă, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, pentru care, de asemenea, ar trebui să-şi încaseze banii. Având în vedere că oferta consorţiului Spedition UMB a fost păstrată, urmează ca de anul acesta să înceapă lucrările de proiectare şi execuţie şi pe sectorul Gilău - Nădăşel. Astfel, pentru cei 8,7 km, prevăzuţi a se finaliza în 18 luni, statul ar trebui să achite 258.199.052 lei.
Împărţit în opt sectoare (1A, 1B, 1C, 2A, 2B, 3A, 3B, 3C), traseul Autostrăzii Transilvania parcurge doar 52,5 km, între Câmpia Turzii şi Gilău (sectorul 2B). Sunt lucrări care au fost finalizate dar care încă nu au fost plătite în totalitate. Conform declaraţiilor şefului CANDNR de la finele anului trecut (noiembrie), statul roman ar mai fi avut de decontat firmei Bechtel peste 180 milioane de lei. El nu a precizat, însă, cât din suma aceasta implică lucrările la sectorul Câmpia Turzii - Gilău şi cât la sectorul Suplacu de Barcău - Borş, având în vedere că în proporţie de 50%, Bechtel a reuşit să parcurgă şi traseul de pe acest ultim tronson.
În prezent, liderul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, spune că peste 130 de milioane de lei este suma datorată exclusiv pentru lucrările care s-au realizat pe sectorul Câmpia Turzii - Gilău. Aceasta în condiţiile în care buge