Brandurile de lux sunt de obicei aducătoare de profituri uriaşe, marjele comerciale fiind foarte mari. Totuşi de multe ori mentalitatea marilor producători auto, axaţi pe volume, nu face casă bună cu brandurile de lux, deţinute de aceştia.
"La modul cel mai sincer nu avem nevoie de Infiniti, pur şi simplu nu ne trebuie acel brand", îşi începe declaraţia Andy Palmer, vicepreşedinte executiv Nissan. Palmer a acordat un interviu pentru Wards Auto, săptămâna aceasta, în cadrul salonului auto de la Detroit, care se va încheia pe 27 ianuarie. Palmer vorbeşte despre ceea ce înseamnă un brand de lux pentru un producător de volum, cum este Nissan.
Palmer povesteşte în interviu cum la un moment dat CEO-ul Nissan, Carlos Ghosn, a venit la el şi i-a spus: "Nu avem nevoie de Infiniti, poţi opri proiectul dacă vrei." Palmer spune că "Infiniti sunt maşini premium frumoase, dar, sincer, sunt maşini pentru discount". El se referă la faptul că de multe ori producătorii maşinilor premium cad în capcana bătăliei pentru discounturi, acolo unde câştigă cel care oferă cel mai bun preţ.
"Vindem maşini de peste douzeci şi trei de ani, însă cu o mentalitate impusă de Nissan", continuă Palmer. Nissan este unul dintre marii producători asiatici, şi după cum este normal, eforturile sale sunt concentrate pe lupta între constructori în ceea ce priveşte volumele. Atunci când vorbim despre Infiniti, marca de lux deţinută de Nissan are anual vânzări de aproximativ 200.000 de unităţi la nivel mondial, ceea ce nu este puţin, însă la început rezultatele erau mediocre. În 2004 se vindeau doar 78.000 de maşini la nivel global, ceea ce poate fi considerat catastrofal, având în vedere infrastructura pusă la dispoziţie de Nissan lui Infiniti.
VEZI ŞI CUM ARATĂ NOUL MINI CLUBMAN "Bond Street"
Mutarea salvatoare făcută de Nissan, lovitură pentru Audi
Palmer spune în interviu