Comisia Europeana a anuntat un pachet ambitios de masuri vizând crearea de statii de combustibili alternativi în întreaga Europa, cu standarde comune de proiectare si utilizare. Pâna în prezent, initiativele politice au vizat în principal combustibilii însisi si vehiculele, fara a lua în considerare distributia combustibililor. Masurile de stimulare au fost lipsite de coordonare si insuficiente.
Principalele masuri propuse sunt urmatoarele:
Energie electrica: situatia punctelor de încarcare cu energie electrica variaza considerabil în UE. Lideri în acest domeniu sunt Germania, Franta, Tarile de Jos, Spania si Regatul Unit. Propunerea legislativa a Comisiei prevede sa se impuna, în fiecare stat membru, un numar minim de puncte de reîncarcare echipate cu o priza comuna (a se vedea tabelul anexat). Obiectivul este de a avea un numar suficient de puncte de încarcare, astfel încât producatorii de automobile sa se poata lansa într-o productie de masa, la preturi rezonabile.
O priza comuna la nivelul UE este un element esential pentru adoptarea pe scara larga a acestui combustibil. Pentru a pune capat incertitudinilor de pe pia?a, Comisia a anuntat astazi ca priza de „tip 2” va servi drept standard comun în întreaga Europa.
Hidrogen: Germania, Italia si Danemarca detin deja un numar semnificativ de statii de realimentare cu hidrogen, desi unele dintre acestea nu sunt accesibile publicului. Sunt înca necesare standarde comune pentru anumite componente, cum ar fi furtunurile pentru combustibil. Conform prezentei propuneri, statiile de alimentare existente vor fi conectate pentru a forma o retea cu standarde comune, asigurând mobilitatea vehiculelor pe baza de hidrogen. Aceasta se aplica celor 14 state membre care dispun în prezent de o retea de hidrogen.
Biocombustibili: reprezinta deja aproape 5% din piata. Acestia sunt