Investitiile in publicitate (valoarea rate card, fara discount) a fost de aproximativ 656 milioane de euro anul trecut, conform unui studiul de monitorizare pentru presa scrisa, radio, online si OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare) realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) in 2012.
Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.
Mica publicitate constituie aproximativ 4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile pro-bono au insumat aprox. 6%.
Proiectele realizate cu fonduri europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de euro pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.
Analizele urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate (ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.
Evolutia lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi analizata in graficul de mai jos.
Cei mai mari investitori in publicitate in 2012 au fost companiile de comunicatii, magazine/supermarketurile si masinile. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ 53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.
Citeste si:Specialisti in publicitatea online: cresterea este inexorabila. Viteza evolutiei, o alta mancare de pesteVesti bune: al doilea cel mai bun semestru pentru piata de publicitate online � 46,6 mil. lei pe S1 2012 [FOTO]Topul celor mai mari advertiseri: domeniul medical si telecomul domina clasamentul
Din punct de vedere al clientilor care au investit cel mai m