Un studiu al companiei arată că anul trecut aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul
Studiul despre obiceiurile de utilizare a internetului în România în perioada 2010 - 2012, realizat de GfK România, relevă că incidenţa în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani a fost de 48.7% în 2012, în creştere cu 8.4% faţă de anul 2010, procentul femeilor care utilizează internetul cunoscând o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor. "În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%", se arată în documentul remis presei.
Potrivit acestuia, şi mediul rural a înregistrat o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010: cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală.
În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010. Cea mai mare penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.
Cum era de aşteptat, Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani. Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.
Atunci când se referă la educaţie, studiul arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.
"Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor d