În ciuda unei scăderi cu 18,69% a pieței autoturismelor România rămâne o piață importantă pentru producătorii de mașini premium. Principalele trei mărci din acest segment, Audi, BMW și Mercedes-Benz au înregistrat în 2012 creșteri ale înmatriculărilor cuprinse între 4,88% și 23%.
Nu mai puțin de 1.818 unități Audi, 2.215 unități BMW și 1.655 Mercedes-Benz au fost înmatriculate anul trecut în România. Deși divizia premium a grupului Volkswagen a înregistrat cea mai mare creștere (23%), liderul segmentului de piață rămâne BMW. Clienții români ai acestei mărci au optat în marea lor majoritate pentru modele din gama X (SUV). Chiar dacă aproape două din trei unități livrate a fost un model din această gamă (1.359 unități BMW X1, X3, X5 și X6 au ajuns în acest an la clienți, 62,88% din totalul vânzărilor), marca și-a extins prezența și către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Touring și BMW Seria 5 Touring. În total 59 de astfel de modele au ajuns la clienți în 2012, față de numai 8 în anul precedent.
BMW X5 rămâne și în acest an cel mai de succes model al mărcii în România cu un total de 387 unități, într-o ușoară scădere (-10,83%) față de 2011 când erau vândute:434 unități. Conform reprezentanței producătorului bavarez în România, se observă însă o expansiune susținută a mărcii pe tot mai multe segmente, cu o creștere puternică în zona limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupă prima poziție în piață cu 339 unități (+18,95%).
Ce caută clienții de mașini premium
Negru, alb și gri sunt, în ordine, cele mai căutate culori. Chiar dacă românii rămân conservatori în această privință, se observă o schimbare importantă a clientului mărcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. Astfel, conform oficialilio BMW, finanțarea devine o temă din ce în ce mai importantă. În intervalul 2009 – 2012, numărul de automobile ap