Consilierii Locali din Floreşti au votat în ultima şedinţă ca transportul dintre Cluj-Napoca şi Floreşti să fie asigurat începân din aprilie de RATUC. La licitaţia electronică, din 2008, ruta a fost socotită în rândul traseelor intra-judeţene.
„Hotărârea de Consiliu Local a fost luată în baza faptului că Floreşti este parte din zona metropolitană. Zona metropolitană a fost constituită în 2010 şi există deja proiecte pe fonduri europene în lucru derulate în parteneriat între entităţi din această zonă, cum este cel al pistelor de biciclete, pe ruta Floreşti-Cluj-Napoca-Apahida. De 3 ani încerc să demonstrez că nu suntem sub incidenţa traseelor inter-judeţene", a precizat primarul comunei Floreşti, Horea Şulea. Edilul a oferit ca exemplu municipiul Bucureşti, unde transportul între „metropola" Bucureşti şi comunele din jur este asigurat de RATB.
Deşi a invocat „umbrela" zonei metropolitane, primarul Floreştiului nu vizează o asociere neaparat cu Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca, dealtfel centrul zonei metropolitane, ci doar cu Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) subordonată acestuia. Totuşi, deciziile cu privire la activitatea RATUC sunt adoptate de CL Cluj-Napoca. Directorul RATUC, respectiv purtătorul de cuvânt al Prmăriei Cluj-Napoca nu au putut fi contactat.
Edilul a arătat că hotărârea consilierilor locali vine în contextul nemulţumirilor locuitorilor din Floreşti vizavi de activitatea actualului operator de transport, cu privire la frecvenţa curselor şi preţul biletelor.
Trasele de transport la nivel judeţean au fost atribuite în 2008 prin licitaţie electronică, conform unor criterii standard la nivel naţional. La nivel judeţean licitaţia, ale căror criterii au fost stabilite de Autoritatea Rutieră Română, a fost gestionată de Consiliul Judeţean. Traseul Cluj-Napoca - Floreşti şi Cetatea Fetei - Floreşti au fost câşti