Maşinile germane au fost preferatele românilor în 2011, în special pe segmentul second-hand, prima pe listă clasându-se Volkswagen.
Cumpărătorii români de vehicule de ocazie au preferat și anul trecut Volkswagen, înmatriculând 42.675 autoturisme aparținând mărcii germane, în creștere cu 98,72% față de anul 2011.
Pentru că studiile arată că intenţia de cumpărare de maşini second-hand este în creştere, am făcut o simulare a taxei auto, versiunea 2013, pentru un Volkswagen Golf adus din Germania.
De fapt, pentru a realiza o comparație, am luat două anunțuri: un Golf cu norma de poluare Euro 2 și unul cu norma de poluare Euro 4.
Așadar, am găsit un Golf de 5.500 de euro (vezi aici fișa tehnică a mașinii), rulat 108.000 de km, motor de 1.4 pe benzină, normă de poluare Euro 4. Mașina a fost înmatriculată pentru prima dată în 2004.
Conform normelor de aplicare a timbrului de mediu publicate ieri, dacă aduceți această mașină în România, veți plăti aproximativ 400 de euro.
Pe principiul de funcționare din 2012, taxa auto în acest caz ar fi fost de 260 de euro.
Dacă vreți ceva mult mai ieftin, am găsit un Golf din 1998, Euro 2, rulat 178.000 de km, 1,6 pe benzină, la prețul de 3.000 de euro.
Pe modelul timbrului de mediu, va trebui să plătiți doar 463 de euro. Spunem "doar" pentru că pe sistemul din 2012, care este și acum în vigoare, taxa auto este de aproape 1.200 de euro, adică aproape jumătate din valoarea mașinii.
Pentru unele modele de autoturisme noua TAXĂ se va dubla. Vezi aici o LISTĂ SCURTĂ
Citiţi şi: CUM SE CALCULEAZĂ TAXA AUTO
Citiți și Criza a scos mașinile noi de pe lista de achiziții a românilor
Maşinile germane au fost preferatele românilor în 2011, în special pe segmentul second-hand, prima pe listă clasându-