Ministerul Educaţiei Naţionale a făcut publice metodologiile de organizare a evaluării competenţelor elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a.
În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, potrivit edu.ro.
Vor participa elevii de la 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi elevii de la tot atâtea şcoli pentru clasa a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Eşantionul a fost realizat de reprezentanţii Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE). Fiecare tip de evaluare va fi administrat în unităţi de învăţământ distincte.
La nivelul judeţului Sibiu vor fi evaluaţi elevii de la şapte şcoli, două din mediul urban şi restul din mediul rural.
Astfel, unităţile şcolare selectate pentru a participa la pilotarea evaluării competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt Şcoala cu clasele I-VIII Ighişu Nou şi Şcoala cu clasele I-VIII Copşa Mică.
Unităţile selectate pentru a participarea la pilotarea evaluării naţionale la final de clasa a IV-a sunt şcolile cu clasele I-VIII din localităţile Boiţa, Şura Mare şi Vurpăr.
Pentru evaluarea pilot de la finalul clasei a VII-a a fost selelctată Şcoala cu clasele I-VIII “Georg Daniel Teutsch” din Agnita şi Şcoala cu clasele I-VIII Jina.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a va avea loc în zilele de 9 şi 10 mai, evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va avea loc pe 15 mai, iar pe 22 mai, conform calendarului evaluărilor-pilot, este programată evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare, sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competenţe