Este ultimul weekend de vizitare al unei veritabile expoziţii eveniment, cum rar se poate vedea în Bucureşti: “Goya, cronicarul tuturor războaielor”, cuprinzând 82 de gravuri din celebra serie “Dezastrele războiului”, punct de referinţă al artei universale. Gravurile ilustrează scene din confruntarea cu trupele napoleoniene (1808-1814), dar vorbesc de fapt despre esenţa tuturor războaielor, trecute şi viitoare, ca fenomen inerent condiţiei umane. Expoziţia poate fi vizitată în Rotonda Sălii Auditorium a Muzeului Naţional de Artă al României (MNAR) până duminică la ora 18.00.
Rar pot fi văzute gravuri originale aparţinând marelui artist spaniol, unul dintre numele uriaşe ale artei universale, astfel încât ocazia chiar nu trebuie ratată. Expoziţia actuală o urmează şi o completează pe cea deschisă acum aproape trei ani, în primăvara lui 2010, tot la Muzeul Naţional de Artă, când au fost expuse o parte dintre “Capriciile” goyeşti, cealaltă serie de gravuri celebră a maestrului spaniol. Totodată, manifestarea aminteşte în mod subtil de o altă excelentă iniţiativă a Institutului Cervantes, expoziţia de fotografie “Luis Ramón Marín. Fotografii 1908-1940”, care a putut fi vizitată în toamnă la sediul Institutului.
Istoria ca vis Expoziţia de la Bucureşti, al cărei titlu complet este „Goya, cronicarul tuturor războaielor: «Dezastrele»şi fotografia de război”, prezintă cele 82 de gravuri din celebra serie “Dezastrele războiului”, realizată de pictorul spaniol Francisco de Goya în perioada 1810-1820, ilustrând scene din timpul războiului dus de autohtonii spanioli împotriva trupelor napoleoniene (Războiul de independenţă spaniol, 1808-1814). După cum se ştie, aici îşi are originea termenul de “gherilă” (“guerilla”, în spaniolă “hărţuială”), până la urmă armata lui Napoleon trebuind să se retragă sub atacurile unui inamic nevăzut, favorizat şi de relieful muntos. D