Noua taxa auto, aplicata sub forma unui timbru de mediu, conduce la o crestere medie de 10% a sumei de achitat in cazul masinilor Euro 4 si Euro 3, precum si la o scadere de 60-90% pentru autovehiculelele Euro 2, Euro 1 si non-euro.
In cazul persoanelor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si au primit contravaloarea taxei, noul timbru va fi achitat la transcrierea dreptului de proprietate, de catre cumparator. Timbrul de mediu va fi calculat, in primul rand, in functie de emisia de CO2, luata in calcul in totalitate, si nu doar 30% cum se intampla in prezent
Taxa va ramane la acelasi nivel pentru masinile Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, autovehiculele hibride si electrice, nu va fi achitat noul bir.Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune. Pentru celelalte tipuri de vehicule (tiruri, autocare sau microbuze), va fi achitata in continuare actuala taxa auto.
Noua taxa auto, aplicata sub forma unui timbru de mediu, conduce la o crestere medie de 10% a sumei de achitat in cazul masinilor Euro 4 si Euro 3, precum si la o scadere de 60-90% pentru autovehiculelele Euro 2, Euro 1 si non-euro.
In cazul persoanelor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si au primit contravaloarea taxei, noul timbru va fi achitat la transcrierea dreptului de proprietate, de catre cumparator. Timbrul de mediu va fi calculat, in primul rand, in functie de emisia de CO2, luata in calcul in totalitate, si nu doar 30% cum se intampla in prezent
Taxa va ramane la acelasi nivel pentru masinile Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, autovehiculele hibride si electrice, nu va fi achitat noul bir.Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor destinate transportului de persoane