După ce bula creditării s-a spart, băncile se bat în oferte menite să atragă clienții noi sau măcar să îi fidelizeze pe cei vechi. De la „comisioane“ date clientului până la bonusuri bănești
După ce au crescut dobânzile la credite și le-au micșorat până la limita suportabilității pe cele la depozite, după ce au scumpit toate produsele, băncile se văd acum nevoite să scoată bani din buzunar ca să-și păstreze clienții vechi și să aducă unii noi.
În urmă cu doi-trei ani, strategiile de marketing prin care era vândut un produs bancar nou se limitau la excursii sau chiar premii în bani, acordate câtorva dintre cei care le accesau. Și asta prin tragere la sorți!
La ora actuală, bătălia a devenit mult mai dură. Campaniile promoționale continuă la majoritatea băncilor, dar fidelizarea clienților vechi și atragerea clienților noi nu se fac prin produse inovative, creșterea calității serviciilor sau majorarea gradului de încredere al populației în bănci. Se fac prin altfel de campanii promoționale, care să atingă toți candidații, nu doar pe unii dintre ei. Astfel, la majoritatea băncilor, clienții vechi care au un istoric cu banca au dreptul la o dobândă mai mică în cazul contractării unui împrumut și ceva mai mare la depozitele pe termene lungi. La unele bănci, vorbim chiar de puterea unui client vechi de a negocia direct cu banca eventualele costuri ale împrumutului sau bonificații ale dobânzii.
Bătălia se dă în continuare pe cash
De circa un an de zile, majoritatea băncilor au început să ofere carduri de credit cu un număr de rate cu dobândă zero (între 3 și 6 rate, pe perioadă limitată campania se poate întinde și la 24 de rate). De mai bine de jumătate de an, competiția a împins băncile comerciale la un nou pas: sistemul „banii înapoi pe card“. În dorința de a promova plata cu cardul, dar și stimularea consu