Consilierii Locali din Floreşti au votat în ultima şedinţă ca transportul dintre Cluj-Napoca şi Floreşti să fie asigurat începân din aprilie de RATUC. La licitaţia electronică, din 2008, ruta a fost socotită în rândul traseelor judeţene.
„Hotărârea de Consiliu Local a fost luată în baza faptului că Floreşti este parte din zona metropolitană. Zona metropolitană a fost constituită în 2010 şi există deja proiecte pe fonduri europene în lucru derulate în parteneriat între entităţi din această zonă, cum este cel al pistelor de biciclete, pe ruta Floreşti-Cluj-Napoca-Apahida. De 3 ani încerc să demonstrez că nu suntem sub incidenţa traseelor inter-judeţene", a precizat primarul comunei Floreşti, Horea Şulea. Edilul a oferit ca exemplu municipiul Bucureşti, unde transportul între „metropola" Bucureşti şi comunele din jur este asigurat de RATB.
Deşi a invocat „umbrela" zonei metropolitane, primarul Floreştiului nu vizează o asociere neaparat cu Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca, dealtfel centrul zonei metropolitane, ci doar cu Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC). Totuşi, deciziile cu privire la activitatea RATUC sunt adoptate de CL Cluj-Napoca. Purtătorul de cuvânt al Prmăriei Cluj-Napoca nu a putut fi contactat.
Edilul a arătat că hotărârea consilierilor locali vine în contextul nemulţumirilor locuitorilor din Floreşti vizavi de activitatea actualului operator de transport (compania Fany), cu privire la frecvenţa curselor şi preţul biletelor. "Două lucruri mă interesează în privinţa transportului dintre Floreşti şi CLuj: mijloace de transport de calitate şi preţul", a specificat edilul. Deşi acesta susţine că RATUC ar urma să ofere preţuri mai mici decât actualul operator, trebuie amintit că în 2008, înainte ca Fany să preia traseul, RATUC practica preţul de 3,5 lei / călătorie, tarif perceptu şi în prezent de actualul operator. Conf