Profitul Apple a crescut cu mai puţin de 1% în ultimele 3 luni ale lui 2012, la 13,1 miliarde de dolari, iar vânzările au avansat cu 18%, la 54,5 miliarde dolari, ambele rezultate fiind sub estimările analiştilor, în principal din cauza cererii sub aşteptări pentru iPhone.
Acţiunile Apple s-au depreciat cu până la 11% în sesiunea de tranzacţii electronice de miercuri seară la New York, compania afişând cea mai slabă creştere a profitului din 2003 şi cea mai temperată evoluţie a vânzărilor din ultimii 3 ani, notează Bloomberg.
Pe lângă creşterea costurilor de producţie şi competiţia dură, rezultatele companiei au fost afectate şi de încetinirea vânzărilor de smartphone-uri şi tablete în special în economiile dezvoltate, unde piaţa gadget-urilor mobile se apropie de saturaţie.
Profitul sub estimări subliniază de asemenea creşterea costurilor pentru dezvoltarea de noi produse capabile să concureze cu ofertele de top ale concurenţilor, în frunte cu gigantul sud-coreean Samsung Electronics.
În timp ce vânzările şi profitul companiei au atins noi recorduri în ultimele 3 luni ale anului trecut, care reprezintă primul trimestru al anului fiscal 2012-2013 pentru Apple, scăderea acţiunilor reflectă temerile investitorilor legate de capacitatea noii conduceri a companiei de a continua să aducă pe piaţă produse hit, la mai mult de un an de la moartea cofondatorului Steve Jobs.
Primul trimestru al anului fiscal, care cuprinde perioada sărbătorilor de iarnă, este de obicei cea mai prosperă perioadă pentru Apple. Compania şi-a revigorat în toamna anului trecut propunerile pentru sezonul cumpărăturilor de iarnă, lansând iPhone 5, noi generaţii iPad şi Mac, dar şi tableta iPad Mini, care se adresează consumatorilor interesaţi de un produs mai mic sau mai ieftin.
Apple ar putea pierde în curând statutul de cea mai mare companie listată din lume în fa