Director WWF-România
- Organizaţia dumneavoastră, WWF (World Wide Fund for Nature) a avut anul trecut o campanie intensă de salvare a pădurilor virgine. O parte a cititorilor noştri v-au urmărit acţiunile şi v-au susţinut. Cum s-a finalizat acest proiect?
- Campania Salvaţi pădurile virgine este o poveste cu final fericit! Succesul se datorează, în primul rând, celor peste o sută de mii de oameni care au semnat petiţia noastră, printre care se numără, fără îndoială, şi cititorii revistei dumneavoastră. Le mulţumim, pentru că împreună am reuşit să facem ceva extraordinar şi fără precedent în România: am obţinut un ordin de ministru care defineşte clar criteriile de identificare a pădurilor virgine şi care conferă pădurilor virgine identificate statutul de păduri strict protejate. A fost un model clasic de campanie: am identificat şi analizat problema, am oferit soluţia celor în măsură să o aplice şi, în cele din urmă, am obţinut rezolvarea. Ce a făcut diferenţa a fost implicarea oamenilor: de la cei care au înţeles mesajul nostru şi au semnat petiţia, la partenerii şi ambasadorii noştri, care au avut încredere în noi şi ne-au sprijinit până la capăt. Solidaritatea românilor în acest demers a fost cu adevărat exemplară.
- Din exterior o organizaţie precum WWF, care luptă pentru conservarea mediului, pare o echipă de entuziaşti iubitori de natură care se încăpăţânează să apere pădurile şi fluturii. E mai complicat de atât?
- Sigur că e mai complicat, pentru că pe lângă entuziasm, e nevoie şi de foarte multă muncă şi experienţă. De exemplu, această campanie de salvare a pădurilor virgine s-a construit în urma muncii titanice de ani de zile, a unei echipe formate numai din experţi în silvicultură. Ce s-a vede la televizor sau în ziare a fost doar vârful icebergului. Am luat de partea noastră nu doar absolvenţi de Silvicultură,