Peste tot în presă, pe bloguri, la TV şi chiar între amici, la cafele şi cheesecake-uri, se vorbeşte despre lansarea unui nou instrument al celei mai populare reţele de socializare, Facebook Graph Search, care practic le va permite brandurilor să aibă numai clienţi fericiţi.
Despre Facebook Graph Search s-a tot scris, un demo foarte interesant poate fi găsit aici.
Ideea lui Zuckie este să îmbunătăţească conexiunile între utilizatori prin permiterea căutării după mai multe arii de interes (să spunem că vrei să cunoşti oameni care îşi caută un job prin intermediul BestJobs.ro, profită de reducerile de pe Zumzi.ro şi citesc Adevărul).
De ce clienţi fericiţi? Cel mai simplu, până acum, era ca brandurile să realizeze sondaje peste sondaje, analize calitative şi cantitative pentru a-şi da seama cum trebuie să comunice cu clienţii pentru a le putea îndeplini nevoile. Acum câmpul de cercetare s-a restrâns un pic, ce-i drept, tool-ul fiind valabil numai pentru cei care au un cont de Facebook. Însă ultimele date arată că, la nivel global, numărul utilizatorilor reţelei de socializare se apropie cu paşi repezi de 981 de milioane, în timp ce numărul românilor cu cont de Facebook depăşeşte 5 milioane, adică o rată de penetrare de 25%.
Bineînţeles, orice unealtă puternică este, ca în mitologie, bună sau rea, în funcţie de scopul în care este utilizată. În cazul în care Facebook Graph Search este un tool utilizat de către departamentul de marketing al companiei X, nu putem să ne aşteptăm decât la intenţii cuminţi. Adică brandurile le vor face pe plac şi mai bine clienţilor, celor care deja au bifat ‚Like“ la pagina oficială a companiei.
Studiu de caz
Noi nu am fost prea convinşi doar cu vorbele, aşa că am făcut o cercetare pe cont propriu. Am vrut să aflăm câţi dintre cei care sunt fanii celui mai mare mall online din Romania, Zumzi.ro, p