Prin 2008, la propunerea lui Marian Oprişan, Consiliul Judeţean Vrancea împrumuta, din bancă, 25,9 milioane de euro. Sumă care mergea, teoretic, în reabilitarea drumului judeţean ce se întinde de-a lungul râului Zăbala, mai sus de reşedinţa baronială şi de sediul vechii primării din Focşani.
Trecem rapid peste amănuntul nesemnificativ că drumul putea fi refăcut din fonduri europene, cum a trecut şi Oprişan peste propunerea ce i-a fost făcută în acest sens. Lucrările au început cu un sfânt asfalt electoral turnat de Dorinel Umbrărescu şi au continuat cu consolidarea şi regularizarea malurilor Zăbalei, turnarea straturilor de uzură etc. Dar astea s-au întâmplat numai în rapoartele de activitate ale directorului tehnic al CJ, Iulian Matache, şi în articolele de presă pe care le comanda ca să-şi elogieze activitatea. Pentru efortul depus, atunci, în tehnoredactare, Matache a fost recompensat, acum, cu un post de secretar de stat, chiar dacă drumul s-a prăbuşit cu fast chiar în noaptea de Înviere a anului trecut.
Refacerea vechii primării a fost şi ea încredinţată unei firme apropiate de sufletul lui Oprişan, Vega 93, care a tras un var pe faţadă, a tencuit pe ici, pe colo şi a montat un orologiu elveţian. Precis ca orice mecanism de felul său, acesta cântă „Hora Unirii“, fix cu trei-patru minute înainte de ora exactă. Şi asta a fost tot.
Cum nici după tradiţionalul parandărăt nu se cheltuiseră toţi banii, la iniţiativa lui Marian Oprişan s-au luat, în vara lui 2012, 86 de mii de euro din bugetul pentru fosta primărie şi s-a cumpărat o Toyota Land Cruiser, pentru CJ, echipată de lux, inclusiv cu scaune de piele încălzite şi ventilate, neapărat bej. Limuzina a fost livrată de Moş Crăciun, cadou din partea celor ce vor plăti, din impozite, ratele bancare.
Astfel, baronul va străbate judeţul, de la un capăt la altul, fără teamă că popoul lui ur