Comisia Europeană a anunțat un pachet ambițios de măsuri vizând crearea de stații de combustibili alternativi în întreaga Europă, cu standarde comune de proiectare și utilizare.
Până în prezent, inițiativele politice au vizat în principal combustibilii înșiși și vehiculele, fără a lua în considerare distribuția combustibililor. Măsurile de stimulare au fost lipsite de coordonare și insuficiente.
Combustibilii curați întâmpină trei obstacole principale: costul ridicat al vehiculelor, un nivel scăzut de acceptare din partea consumatorilor, precum și lipsa stațiilor de reîncărcare și realimentare. Este un cerc vicios. Nu se construiesc stații de realimentare deoarece nu există suficiente vehicule. Vehiculele nu se vând la prețuri competitive, deoarece nu există cerere suficientă. Consumatorii nu cumpără vehiculele, deoarece au prețuri ridicate și nu există stații. Prin urmare, Comisia propune stabilirea unui pachet de obiective obligatorii pentru statele membre în ceea ce privește infrastructura destinată combustibililor curați, cum ar fi energia electrică, hidrogenul și gazul natural, precum și standarde comune la nivelul UE pentru echipamentele necesare.
Pachetul privind energia nepoluantă pentru transport constă într-o comunicare privind o strategie europeană în materie de carburanți alternativi, o directivă privind infrastructura și standardele și un document de însoțire care să descrie un plan de acțiune pentru dezvoltarea de gaz natural lichefiat (GNL) în sectorul transportului maritim.
„Dezvoltarea unor combustibili alternativi inovatori este o modalitate evidentă de a crește în Europa eficiența utilizării resurselor, de a reduce dependența excesivă de petrol și de a promova un sector al transporturilor care să fie pregătit să răspundă cerințelor secolului al XXI-lea. Până în 2020, numărul vehiculelor electrice