Compania creşte timid ritmul de producţie la Craiova, la 360 de unităţi pe zi. Ford produce la comandă, în funcţie de nevoia de B-Max de pe piaţa europeană. Chiar dacă volumul zilnic de producţie creşte în uzina craioveană, cererea pe piaţă rămâne o mare problemă.
Producătorul auto din Bănie măreşte, discret, ritmul de producţie la Craiova. După înjumătăţirea producţiei pe finalul anului 2012, când s-a ajuns la 250 de maşini pe zi, de la 550 cât se produceau anterior, în prezent, Ford a mărit ritmul la 360 de autoturisme fabricate zilnic. Ritmul de producţie este, astfel, de 48-50 de maşini pe oră, ceea ce înseamnă, cu aproximaţie, o maşină pe minut. Ford confirmă ritmul de producţie: „Ford România confirmă că, din această săptămână, ritmul zilnic de producţie al B-MAX la Craiova ajunge la 360 de unităţi“.
Din păcate, se produce într-un singur schimb în uzina auto, dar s-au mai adus oameni pe linia de producţie, după ce, spre finalul anului trecut, s-a renunţat la un schimb, iar angajaţii fuseseră relocaţi la fabrica de motoare.
Cererea de B-Max a fost scăzută în Europa
Până la sfârşitul anului trecut, Ford a produs la Craiova exact 30.217 maşini B-Max. Având în vedere că producţia a început la sfârşitul lunii iunie, media lunară a producţiei s-a situat la 5.036 de unităţi pe lună.
Motorul de 1.0 litru EcoBoost a avut o cadenţă şi mai mică de producţie, de aproape 27.000 de unităţi, accentuată pe finalul anului, când s-a mai introdus un schimb de lucru în fabrica de motoare.
Compania motivează că, în Europa, criza şi-a spus cuvântul şi anul trecut. „Până la 31 decembrie 2012, Ford România a produs 30.217 unităţi B-MAX şi 26.991 de unităţi ale motorului EcoBoost de 1.0 l. Aceste volume de producţie au fost în principal motivate de cererea redusă din partea consumatorilor din toată Europa, ca urmare a profundei recesiuni înregistrat