Retailerii din centrul comercial AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, controlat de grupul israelian AFI Europe, au avut anul trecut vânzări de 201,5 milioane de euro, în creştere cu 10,8% faţă de 2011, potrivit datelor transmise de reprezentanţii mallului.
În 2011 vânzările centrului comercial s-au ridicat la 181,8 milioane de euro, iar proprietarii mallului au încasat chirii de 23,8 milioane de euro, reprezentând 13% din rulajul chiriaşilor. Centrul comercial a adus în primele nouă luni ale anului trecut venituri din chirii de peste 19 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul trecut.
În ultimul an în centrul comercial au deschis magazine mai mulţi retaileri, printre care Vodafone, Bamboo, Timeout, Colins, Carpisa, Yokko, BSB, Karen Millen, Triumph, TUI, Filicori sau Profi Hair Shop, gradul de ocupare menţinându-se în jurul a 96-97%. Amplasat la intersecţia dintre bulevardul Vasile Milea şi bulevardul Timişoara, AFI Palace Cotroceni are o suprafaţă închiriabilă de aproape 80.000 de metri pătraţi şi a fost deschis în noiembrie 2009, în urma unei investiţii de peste 300 mil. euro. Valoarea actuală a proiectului este estimată la 363 mil. euro. Centrul comercial a înregistrat de la an la an creşteri de trafic. Astfel, în 2012 centrul comercial a contabilizat peste 19 milioane de vizite, ceea ce înseamnă o medie zilnică de peste 52.000 de persoane.
În luna decembrie a anului trecut mallul a înregistrat un trafic de peste două milioane de vizitatori, iar vânzările au atins suma de 112,3 milioane de lei (25,8 milioane de euro). Printre marii chiriaşi ai centrului comercial se numără reţeaua de hipermarketuri Real, magazinele de electronice şi electrocasnice Domo şi Flanco sau retaileri de îmbrăcăminte ca H&M, C&A, Inditex, New Yorker, Takko şi alţii.
Centrul comercial este primul proiect finalizat în România de divizia europeană a grupului i