Călătorul care vrea să intre în atomosfera poveştilor lui Ion Creangă poate încerca o excursie pe câteve dintre drumurile care leagă Iaşiul de judeţele vecine.
Iaşiul este înconjurat de patru judeţene, cu care comunica prin 19 porţi rutiere, în afara punctelor de trecere a frontierei cu Republica Moldova. La multe dintre intrările în judeţ, călătorul este întâmpinat, în continuare, cu peisaje de secolul XIX.
Statistica publicată pe site-ul Consiliului Judeţean Iaşi arată că judeţul este traversat de o reţea de 1.061 de kilometri de drumuri judeţene, din care mai bine de jumătate - 585 de kilometri - reprezintă drumuri pietruite sau din pământ. Şi în cazul celor 984 de kilometri de drumuri comunale proporţia este asemănătoare, 549 de kilometri fiind pietruiţi sau acoperiţi cu pământ.
Fondurile pentru modernizarea drumurilor au fost o nebuloasă în timpul fiecărei administraţii care s-a succedat la şefia judeţului după anii '89.
Scuza principală invocată în ultimii ani de conducerea PSD a judeţului şi municipiului Iaşi a fost guvernarea PDL. Zilele trecute, însă, liderii locali ai USL, Cristian Adomniţei, şeful Consiliului Judeţean, şi Gheorghe Nichita, primarul Iaşului, au primit "o palmă" usturătoare chiar din partea şefilor de la Bucureşti.
Victor Ponta şi Crin Antonescu i-au îndemnat să-şi găsească singuri finanţare pentru două dintre cele mai importante proiecte ale judeţului din ultimii 10 ani: aeroportul internaţional şi autostrada Iaşi - Târgu Mureş. Mesajul, transmis de Ziua Unirii, pe 24 ianuarie, s-a schimbat radical faţă de cel de dinainte de alegerile parlamentare, atunci când Victor Ponta promitea că cele două proiecte vor fi bugetate neapărat, măcar parţial, din fonduri guvernamentale.
Panourile rutiere care semnalizează intrarea în judeţ datează din anii '70-'80, dar acesta este singurul capitol la care şefii jude