Profesori din Irlanda, Germania, Spania, Croaţia, precum şi un student din Marea Britanie fac
o evaluare a calităţii educaţiei şi cercetării practicate de Universitatea din Craiova
Delegaţia de evaluare şi-a încheiat prima vizită, în care a urmărit atât activităţile derulate până acum de cadre didactice şi de studenţi, dar şi planurile de viitor ale universităţii. În urma acestor verificări, s-au făcut o serie de observaţii de care va trebui să se ţină cont în perioada următoare.
„Rapoartele de activitate ale cadrelor didactice trebuie să fie cât mai sintetice astfel încât să se identifice mult mai uşor neconcordanţele. De asemenea, s-a cerut şi un efort de autocunoaștere. Va trebui să facem analize asupra populaţiei de studenţi, luând în calcul şi opţiunile lor pentru programele de studii, precum şi o prognoză pentru tendinţele viitoare. Trebuie să facem analiză şi asupra angajaţilor universităţii şi să luăm în calcul indicatorii egalităţii de şanse în ceea ce priveşte integrarea absolvenţilor pe piaţa muncii“, a precizat prof.univ.dr. Leonard Mănescu, directorul departamentului Programe de studii şi mecanisme de asigurare a calităţii din cadrul Universităţii din Craiova.
O nouă etapă în martie
Pe lângă recomandări, comisia de evaluare a lăsat şi o serie de întrebări la care reprezentanţii Universităţii din Craiova trebuie să răspundă până la cea de a doua etapă de evaluare, care va avea loc în perioada 18-21 martie. „În primul rând, trebuie să facem o nouă declaraţie referitoare la fondurile de care dispunem pentru a stimula noile iniţiative. Întrebările vizează însă şi informaţii despre programele inactive în prezent, despre lista de publicaţii ştiinţifice a universităţii, succesele naţionale şi internaţionale ale studenţilor, procentul de absolvire înregistrat la toate ciclurile de studii, în ultimii trei ani, dar şi documente refer