Ca în fiecare an, ianuarie este luna marilor tentaţii: magazinele clasice şi cele online se iau la întrecere, ademenindu-te cu “reduceri spectaculoase” de preţ. Numai că practica anilor precedenţi ne-a învăţat că aşa-zisele discounturi pot fi, uneori, praf în ochi. Specialiştii Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România te învaţă cum să nu te păcăleşti la vânătoare de chilipiruri. Ca în fiecare an, ianuarie este luna marilor tentaţii: magazinele clasice şi cele online se iau la întrecere, ademenindu-te cu “reduceri spectaculoase” de preţ. Numai că practica anilor precedenţi ne-a învăţat că aşa-zisele discounturi pot fi, uneori, praf în ochi. Specialiştii Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România te învaţă cum să nu te păcăleşti la vânătoare de chilipiruri.
Produsele cu preţ redus trebuie să aibă aceeaşi calitate şi să funcţioneze în parametri normali, la fel ca şi cele cu preţ integral. Iată alte câteva lucruri care sunt bine de ştiut, atunci când vrei să profiţi de sezonul reducerilor.
Fă lista produselor pe care vrei să le achiziţionezi şi caută-le în câteva magazine care au acelaşi profil. Acest lucru te va ajuta să eviţi falsele reduceri de preţuri. De exemplu, ai putea găsi, în două magazine, un palton similar şi calitativ, şi ca preţ. Doar că preţul e afişat, într- o parte, ca fiind integral, iar în cealaltă – ca rezultat al unei reduceri (substanţiale). Înşelătoria este evidentă!
Atât pe site, cât şi în magazin (direct pe eticheta produsului), reducerea trebuie afişată corect: preţul nou, rezultat din reducerea aplicată, trebuie indicat prin raportare la cel vechi. Acest lucru poate fi făcut în trei moduri: prin afişarea preţului redus alături de preţul vechi (acesta din urmă fiind, obligatoriu, barat); prin indicarea procentului de reducere; prin combinarea celor două modalităţi.
Unele magazine aplică principiul “a