News Mii şi mii de români îşi iau în fiecare an o maşină "de dincolo", datorită preţurilor scăzute pe care le au în străinătate vehiculele second hand. Toţi ar trebui, însă, să se întrebe dacă vor şi putea păstra maşinile cumpărate.
Asta pentru că certificatul de autenticitate obţinut la înmatriculare este numai în teorie o asigurare că maşina nu a fost furată. Unui tânăr orădean i-a fost confiscată o dubiţă pe care o cumpărase din Germania şi apoi o înmatriculase în România în urmă cu 4 ani. Motivul? Înainte să ajungă în proprietatea sa, maşina fusese declarată furată în Franţa, dar la înmatriculare autorităţile nu ştiau acest detaliu, scrie ebihorenul.ro.
Ciprian Boţa are o mică firmă de comerţ cu produse agricole, iar pentru a-şi transporta marfa şi-a cumpărat din Germania, în septembrie 2008, o dubiţă Iveco Daily. "Am găsit-o la un parc auto din Nurnberg, avea la bord doar 800 kilometri şi mi-a convenit şi preţul: 15.000 euro", povesteşte tânărul. A cumpărat maşina cu factură şi a primit toate actele dubiţei, aşa că nu i s-a părut nimic dubios, chit că remarcase detaliul că primul proprietar fusese o firmă franţuzească. Tot în Germania a obţinut numere provizorii, fără de care nu putea aduce maşina pe roţi, aşa că n-a avut chiar niciun motiv de suspiciuni.
Odată ajuns în Oradea, s-a prezentat cu dubiţa la Registrul Auto Român, de unde a primit şi certificatul de autenticitate, şi pe cel de înmatriculare. După cum se ştie, conform Ordonanţei 78/2000, RAR are obligaţia ca înainte de înmatriculare să certifice autenticitatea maşinii, pentru a afla atât identitatea vehiculului în raport cu datele menţionate în talon, cât şi pentru a verifica dacă nu e dat în urmărire pe plan intern sau internaţional.
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET
News Mii şi mii de români îşi iau în fiecare an o maşină "de dincolo", datorită