Comunele limitrofe municipiului Cluj-Napoca au fost sfătuite de primarul Emil Boc să apeleze la RATUC pentru a-şi asigura transportul în comun, dat fiind faptul că acestea sunt parte din aria metropolitană.
Asociaţia Zona Metropolitană Cluj poate fi de utilizată ca paravan pentru primăriile care vor să-şi angajeze un nou transportator penru public, arată edilul municipiului, Emil Boc. Deşi legislaţia în vigoare spune că traseele intrajudeţene pot fi ocupate doar de către acei transportatori care au câştigat în prealabil licitaţia electronică oragnizată cu scopul acesta, sfatul lui Boc a fost preluat imediat de către administraţia locală Floreşti. Concret, la Floreşti s-a adoptat o Hotărâre care prevede ca de la 1 aprilie - după ce expriră contractul firmei Fany - toate traseele extracomunale să fie operate prin intermediul regiei municipalităţii (RATUC).
Alegerile locale s-au încheiat de mai bine de şase luni dar cu toate acestea, Asociaţia Zona Metropolitană Cluj nu a fost convocată, încă. Aşadar, din această structură fac parte, în continuare, primari care şi-au pierdut funcţia, nu există încă stabilită o strategie comună de dezvoltare şi nici nu s-au elaborat proiecte în baza cărora să se poată accesa fonduri europene. Pentru astfel de lucruri edilii clujeni nu şi-au găsit timp, în schimb, pentru a-şi face calcule de pe urma beneficiilor create de acestă strcutură, există întotdeauna disponibilitate. Altfel, deşi Asociaţia Zona Metropolitană Cluj rămâne mai mult o structură formală, sunt totuşi anumite avantaje de care se poate profita fără prea mare bătaie de cap, cel puţin asta insinuează primarul municipiului Emil Boc. Acesta a arătat că după modelul a ceea ce se întâmplă în Bucureşti, comunele limitrofe se pot folosi foarte bine de serviciile RATUC, având în vedere că ele sunt parte din aria metropolitană, şi, deci, nu ar mai trebui să fie incl