Nu doar micile afacerile ce cochetau cu statul fiscal de microîntreprindere trebuie regândite ci şi modul în care sunt planificate achiziţiile de autoturisme pe firmă (amortizările se plafonează). Diurnele umflate nu mai scapă netaxate iar impozitul pe dividende devine mai cuprinzător.
Autorităţile fiscale pot să nu ia în considerare o tranzacţie care nu are un scop economic sau pot reîncadra forma unei tranzacţii pentru a reflecta conţinutul economic al tranzacţiei. În cazul în care tranzacţiile sau o serie de tranzacţii sunt calificate ca fiind artificiale, ele nu vor fi considerate ca făcând parte din domeniul de aplicare al convenţiilor de evitare a dublei impuneri. "În acest sens putem vorbi despre facturi primite de la furnizori pentru care nu există documente justificative care să ateste realitatea prestarii" spune Elena Rădulescu, de la Conta Rădulescu, companie în colaborare cu care realizăm acest material. "Astfel, o prestare de serviciu trebuie să fie însoţită pe lângă factură de o anexa/raport de activitate/deviz de lucrări/proces verbal de recepţie, în care să se specifice natura şi obiectul prestarii".
Amortizări plafonate
Pentru mijloacele de transport persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, din categoria M1, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, în limita a 1.500 lei/lună.
Anterior, indiferent de valoarea autovehiculelor achiziţionate, amortizarea acestora se calcula pe o perioadă de 5 ani şi era deductibilă integral fiscal, în condiţiile în care se respectă acest termen. "Începand diin februarie 2013, în vederea deducerii integrale a valorii achitate, suntem îndrumaţi (indirect) să ne achiziţionam autoturisme ce valorează maxim 90.000 Lei (21.000 Eur). În cazul în care valoarea de achiziţie a autovehiculelor cumpărate înainte de 01.02.2013, depăşeşte valoarea de