Două proiecte mari fără numitor comun. Proiectul de dezvoltare a pistei de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj este afectat de centura ocolitoare a localităţii Apahida. La capătul pistei se află o porţiune de centură care ar putea obtura zborurile aeronavelor. Reparaţia greşelii ar putea costa 10 milioane de euro. Dezvăluirea a fost făcută, în exclusivitate, la Transilvania L!VE.
Vina aparţine celor două instituţii - CNADR şi Consiliul Judeţean Cluj + care nu au sincronizat cele două proiecte demarate. Potrivit lui Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, „greşeala” ar putea fi reparată cu 10 milioane de euro, bani necesari pentru a lăsa mai jos centura de ocolire astfel încât să nu creeze probleme pe culoarul de zbor al avioanelor care vor decola de aici. „Nu pot să dau explicaţie, de ce s-a greşit, nu s-a greşit la acea vreme. Ideea este simplă – suntem cu această situaţie (...) şi va fi nevoie să găsim cele mai bune soluţii împreună cu specialişti astfel ca sumele de bani necesare rezolvării acestui aspect să fie cât mai mici”, a declarat Ioan Oleleu, vicepreşedinte CJ la Transilvania L!VE.
Costurile pentru modificarea Centurii Vâlcele-Apahida s-ar riidica la 10 milioane de euro
Potrivit lui Eugen Cecan, directorul Direcţiei Generale de Drumuri şi Poduri Cluj, între nodul de la Dezmir şi sensul giratoriu de sub coastă, porţiunea va trebui lăsată mai jos sau tăiată.
"Referitor la prelungirea pistei, de la nodul de la ieşire din Cluj, în zona Dezmir, trebzuie să facem 3,4 kilometri, o centură paralelă, care să iasă în centrul giratoriu de la Magnolia. Porţiunea dintre nodul de la Dezmir şi sensul guiratoriu va trebui ruptă de la mijloc, pentru a coborâ la nivelul pistei. O estimare a costurilor se ridică la aproximativ 10 milioane de euro", a declarat Eugen Cecan.
Potrivit acestuia, în 2008, când a m