Un text despre The Wire, “combinaţie” şi “joc”, din moneymagazine.ro:
„The Wire“ este un serial despre Baltimore, orașul american cu o înaltă rată a criminalității, cunoscut pentru luptele dintre traficanții de droguri și pentru gradul înalt de corupție. Orașul e de altfel și personajul principal – cu polițiștii lui răi și buni, cu traficanții și ucigașii lui răi și buni, cu politicienii corupți, cu funcționari populiști, cu școli la limita haosului. Nu se ascunde nimic. De obicei, serialele polițiste lasă în umbră esențialul: lupta pentru fonduri, pentru putere, săpăturile între colegi, între locotenenți și detectivi. Nu și „The Wire“. Pentru că esența jocului este să‑l vezi repetat la nesfârșit în toate dimensiunile sale. Traficanții de droguri par doar o fațetă exotică și comercială a jocului.
Doi detectivi încalcă în două moduri diferite regulile. McNulty e un detectiv bețivan, strălucitor în profesie, insolent, spaima șefilor. Strategia lui preferată este să‑l toarne pe șef unui alt șef și mai puternic, făcând astfel lucrurile să se miște, declanșând bătălii de putere. Aproape la sfârșitul fiecărei serii, McNulty este pedepsit și aruncat prin vreun cotlon al poliției, deși rezolvă cazuri spectaculoase. McNulty este sancționat de sistem pentru că știe să‑l gripeze, să‑l facă să scoată din el și altceva decât inerție. În ultima serie își dă lovitura de maestru: obține fonduri pentru plata orelor suplimentare inventând un criminal în serie. Curajul e atât de mare, încât șefii săi nu îndrăznesc să‑l bage la închisoare: pentru că infracțiunea lui McNulty a ajutat de fapt poliția să‑și facă în sfârșit treaba. A, evident, există și un revers: banii pentru poliție au fost luați de primar din fondul pentru educație. Detectivul Lester Freamon atacă sistemul din cu totul altă direcție. Are o singură credință în actul de investigație: urmărește banii și aju