Oamenii de strategie din agentiile de publicitate ar trebui sa mearga mai des la piata sa vada cum arata clientii produselor si serviciilor pe care le promoveaza, in timp ce creativii ar trebui sa fie mai atenti la ce intampla in jurul lor, la felul in care se schimb lumea, a declarat pentru Wall-Street.ro, Adrian Tuluca, managing director al Propaganda Creative Services, una dintre cele mai mari agentii independente de creatie din Romania.
„In publicitate munca inseamna 75%, iar talentul 25%. Ca strateg trebuie sa te duci in piata si sa vezi oameni. Iar pentru creativi este important sa vada cum se schimba lumea si sa vanda pentru ca publicitatea este business, nu galerie de arta. Trebuie sa fii proaspat in gandire. Pe de alta parte, publicitatea este o meserie de uzura. Este foarte greu ca cei de 35-40 de ani sa faca mereu diferit lucrurile, oamenii obosesc. Iar noua generatie este mai putin pasionata, mai putin dispusa sa faca anumite sacrificii personale, mai putin dispusa sa citeasca mai mult in timpul liber...publicitatea este in stransa legatura cu tot ce inseamna cultura. Inainte de criza oamenii din publicitate si cei din marketing au crescut pe steroizi, total nesanatos. Unii si-au triplat salariul in trei-patru ani, pentru ca au mers de la o agentie la alta…pentru ca este greu sa ramai pe o crestere anuala de 10-15% cand ti se ofera cu 50% in plus”, spune fondatorul Propaganda.
Adrian Tuluca (37 de ani) a lansat in 2002 agentia Propaganda, dupa cinci ani in care a lucrat pentru McCann Erickson, parte a grupului de comunicare McCann Worldgroup, condus de Bogdan Enoiu. In prezent, Tuluca detine 90% din companie, restul de 10% fiind impartit egal intre Svetlana Bulacu si Ana-Simina Leotescu, conform datelor de la Registrul Comertului. Mizeaza pe o crestere cu 30% anul acesta “Am avut taria de a ma lupta cu zona de confort. Trebuie sa fii pa