Potrivit Legii 148/2012, începând cu iulie 2012 se putea opta pentru emitere şi transmitere facturi electronice. Ordinul 21/2012 decalează termenul până la 01.01.2013, iar OUG 84/2012 conform art.(6) suspendă termenul până la 01.01.2014, informează fiscalitatea.ro.
Soluţia consultantului
După OUG 84/ 2012 nu a mai fost adoptat nici un act normativ cu privire la aplicarea prevederilor Legii nr. 148 privind înregistrarea operacţiunilor comerciale prin mijloace electronice. În acest stadiu de reglementare legislativă, prevederile Legii nr. 148/2012 urmează a fi aplicate începând cu data de 1 ianuarie 2014.
Pentru acest termen de suspendare, legiuitorul aduce un singur argument: necesitatea compatibilizării dispoziţiilor Legii 148/2012 cu prevederile Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al TVA, în ceea ce priveşte facturarea şi arhivarea electronică a facturilor. Deci, în cursul anului 2013 urmează a se adopta un alt act normativ pentru transpunerea în legislaţia din România a prevederilor legislaţiei comunitare astfel încât prevederile art. 148/2012 să fie aplicabile şi în România.
Trebuie reţinut faptul că prin Legea 148/2012 nu se impune emiterea electronică a facturilor ci doar se reglementează o astfel de posibilitate pentru persoanele impozabile din România, înregistrate în scopuri de TVA care doresc selectarea acestei modalităţi.
Caracterul opţional al emiterii electronice a facturilor rezultă chiar din prevederile art. 4.
Potrivit Legii 148/2012, începând cu iulie 2012 se putea opta pentru emitere şi transmitere facturi electronice. Ordinul 21/2012 decalează termenul până la 01.01.2013, iar OUG 84/2012 conform art.(6) suspendă termenul până la 01.01.2014, informează fiscalitatea.ro.
Soluţia consultantului
După OUG 84/ 2012 nu a mai fost adoptat n