Autostrada Transilvania nu poate fi finalizata din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau prin concesiune, a declarat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, Dan Sova, luni, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate reunite, noteaza Agerpres. Sova a informat si ca datoriile statului roman catre firma americana Bechtel pentru lucrarile la autostrada Transilvania se ridica la 46 de milioane de euro.
"Bugetam datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizata din resurse bugetare. Este mult prea scumpa, singura solutie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face in parteneriat public privat sau concesiune. Alta solutie nu exista. Daca cineva poate gasi finantare pentru concesiunea acestei autostrazi exista deschidere totala. Ea va fi luata si data in concesiune sau parteneriat public privat. Din datele bugetare pe cale le avem va fi dificil", a declarat Dan Sova.
Compania americana Bechtel lucreaza in prezent pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors (64 km) si a realizat si dat in folosire tronsonul de autostrada de 52 de km dintre Campia Turzii - Gilau.
Autostrada Transilcvania, intre Brasov si Bors, a fost contractata initital in intregime de catre compania americana Bechtel.
In august 2011, Ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu anunta ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel.
Cele sase tronsoane la care a renuntat Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gi