Grupul Renault consideră că industria auto are nevoie în România de un cadru legislativ durabil care să garanteze perenitatea investiţiilor majore realizate în ultimii ani. Ministerul Mediului a organizat vineri o dezbatere publică pentru proiectul de ordonanţă pentru modificarea legii privind taxa de poluare. Directorul general Dacia Renault, Jerome Olive, a susţinut chiar o dublare a taxei pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4.
Oficialii Grupului Renault au dat publicităţii, luni dimineaţă, o poziţie oficială privind taxa de poluare. În comunicatul companiei se arată că existenţa unei taxe de poluare este extrem de importantă atât în ceea ce priveşte protecţia mediului, sănătatea publică şi siguranţa rutieră cât şi în ceea ce priveşte investiţiile, stabilitatea locurilor de muncă în industria auto şi dezvoltarea producţiei şi comercializării de vehicule nepoluante.
„Considerăm că principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt în direcţia cea bună şi permit descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ale căror caracteristici tehnice pot avea, în timp, un impact incalculabil asupra mediului, a traficului rutier şi a industriei auto din România“, susţin reprezentanţii Grupului Renault.
Aceştia consideră că proiectul poate fi îmbunătăţit şi propun câteva modificări. „Introducerea unui prag minim pentru taxa actuală aplicată vehiculelor Euro 2, Euro 1 şi non-Euro pentru a frâna importurile de maşini de ocazie foarte uzate, poluante şi care pun în pericol siguranţa rutieră. În cazul vehiculelor Diesel Euro 3 şi Euro 4, sugerăm să se evite scăderea prea mare a valorii timbrului faţă de taxa actuală întrucât acest lucru ar conduce la creşterea puternică a importurilor de maşini de ocazie diesel poluante în materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi şi de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanţi ca CO2