Controversă. O porţiune de 3 kilometri din Centura Vâlcele-Apahida (de 5 kilometri), numită şi „centura de diamant“ datorită costurilor uriaşe pentru construirea ei, se suprapune peste o parte din proiectul noii piste a aeroportului Cluj. Conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri spune că a sesizat autorităţile judeţene în acest sens, încă din 2008, iar acum se caută soluţii cât mai puţin costisitoare.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Eugen Cecan, care se afla şi în 2008 în fruntea instituţiei, spune că a sesizat autorităţile judeţene în 2008. Sesizarea a fost făcută atât ca directorul la Drumuri şi Poduri, cât şi ca şi consilier judeţean. Cecan susţine că actuala centură Vâlcele-Apahida trebuie „coborâtă“ deoarece acum încurcă zona de siguranţă pentru viitoarea pistă a aeroportului de 3,5 kilometri.
„Pista are două porţiuni, una de 2,1 kilometri, caz în care nu avem nicio problemă şi nu este afectată centura, însă a doua porţiune, de 1,4 kilometri, este cea care ridică probleme în cazul aterizării avioanelor de mare tonaj care vor ateriza ţinând cont că avem noi şi mari investitori în parcurile industriale“, afirmă Eugen Cecan.
Acesta mai spune că nu îşi explică cum s-a ajuns la o astfel de situaţie întrucât el a sesizat acest aspect la momentul potrivit, în 2008. Momentan au loc discuţii cu proiectantul pistei aeroportului, cei de la firma Iptana, pentru a vedea ce ar fi de făcut.
„Nu cred că e un vinovat aici. Spun aceasta pentru că în ceea ce priveşte centura Apahida era o Hotărâre de Guvern care era foarte greu de schimbat. Acum încercăm să găsim soluţii cât mai puţin costisitoare“, susţine Cecan.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horia Uioreanu, spune că această neconcordanţă care costă bani grei se datorează lipsei discuţiilor la momentul potrivit. „Domnul Cecan a sesizat problema , atât ca director