Brandul italian Fendi a hotărât să investească într-unul din monumentele-emblemă ale Romei, urmând ca Fontana di Trevi să intre în „reparaţii generale”, cu sprijinul financiar oferit de casa de modă.
Casa de lux, ce îl are în frunte pe directorul creativ Karl Lagerfeld, a decis să pună în practică o iniţiativă ce se va desfăşura în următorii patru ani. În această perioadă, Fendi şi-a propus restaurarea a cinci dintre cele mai cunoscute fântâni din Roma.
„Suntem mândri de acest proiect şi considerăm că iniţiativa noastră reprezintă o oportunitate importantă de a dezvălui devotamentul nostru pentru Roma“, a afirmat directorul executiv Fendi, Pietro Beccari.
Cu o vechime de 250 de ani, Fontana di Trevi a fost restaurată în ꞌ89 de către artizanii calificaţi şi meşteşugarii preocupaţi de conservarea unui monument important al Romei. În vara anului trecut, bucăţile din faţada sculpturii s-au desprins, iar unul dintre vestigiile civilizaţiei romane a fost ameninţat cu dispariţia.
Restaurarea fântânii va fi realizată pe etape, pentru a preveni neplăcerile cauzate turiştilor dornici să viziteze monumentele cultarale ale Romei.
Fendi nu este singurul brand ce propune asemenea măsuri, iar ambasadorii modei au salvat în repetate rânduri „rămăşiţele culturale“ ale lumii. În 2011, Todꞌs, casa de lux dedicată creaţiei pantofilor, a propus un proiect de anvergură ce urmărea finanţarea cu 25 de milioane de euro a proiectul de renovare a Colosseumului.
O iniţiativă asemănătoare a avut şi Renzo Rosso, omul din spatele brandului Diesel, care a donat patru milioane de lire sterline, având dorinţa de „a salva“ podul Rialto, din Veneţia.
Designerul Salvatore Ferragamo, inventatorul platformelor, este recunoscut pentru discreţia şi seriozitatea cu care a condus o afacere importantă în industria modei, dar şi aporturile sale financiare aduse „unor r