Tranzacţiile cu maşini second-hand au îngheţat în această perioadă, dar nu din cauza frigului de afară.
Oamenii care doresc să îşi cumpere un automobil aşteaptă să vadă forma finală a timbrul de mediu. Proiectul a intrat în dezbatere publică săptămâna trecută şi anunţă reduceri semnificative la taxa auto pentru mai multe modele. Realitatea TV Cluj a luat pulsul afacerilor cu maşini second-hand în cea mai mare piaţă auto din Transilvania.
Proiectul timbrului de mediu i-a bulversat atât pe cumpărători, cât şi pe vânzători. În ambele tabere, cuvântul de ordine este "expectativa".
In vremurile bune, piata era arhiplina. Acum sunt mii de metri patrati neocupati. Sunt sute de vanzatori care asteapta sa isi valorifice marfa, dar prea putini cumparatori, si asta din pricina taxei auto.
"Nu merge, taxa asta nu mai stie nimeni ce-i cu ea. E imbarligata rau", precizează o persoană care încearcă să-şi vândă maşina în piaţa auto de lângă Cluj.
"Numai venim în piaţă, cheltuim nişte bani şi nu facem nimic", menţionează o altă persoană.
In momentul de fata, cumpărătorii trebuie să plătească la cumpărarea maşinii o taxă concepută pe vremea Cabinetului Boc. Proiectul timbrului de mediu este opera actualei guvernări. Acesta prevede reduceri ale valorii taxei la masinile mai vechi si o crestere la modele euro 3 şi euro 4.
Spre finalul unei zile de târguieli, în piaţa auto de lângă Cluj se întocmiseră doar câteva contracte de vânzare-cumpărare.
Cei care aduc maşini din Occident spun că noul timbru de mediu ar putea reorienta piaţa spre modele mai vechi, şi asta pentru că taxa de înmatriculare se va reduce în cazul maşinilor cu motoare euro 2, euro 1 sau non-euro cu până la 90%. Asta înseamnă că România ar putea fi invadată din nou de rable. Dealerii de maşini rulate cred că timbrul de mediu va fi un nou proiect ratat şi susţin că Guver